کد خبر 1395595
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
اردوغان

برخی منابع خبری از سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران در روزهای آتی خبر دادند.

به گزارش مشرق، برخی منابع خبری از سفر رئیس جمهور ترکیه به ایران در روزهای آتی خبر دادند.

 منابع خبری بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران از سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به تهران  در روزهای آتی خبر دادند.

هنوز جزئیات بیشتری از سفر اردوغان به تهران گزارش نشده، اما انتظار می‌رود وی در این دیدار ضمن ملاقات با مقام‌های ارشد ایران در  زمینه همکاری‌های دوجانبه و بررسی آخرین تحولات منطقه و جهان گفت‌وگو کند.

 وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز از برگزاری نشستی با همتایان ترکیه‌ای و جمهوری آذربایجان  خبر داد. وزیر امور خارجه ایران اخیرا در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه ترکیه بر همکاری‌های بیش از پیش دو کشور در حفاظت از محیط زیست و مدیریت منابع مشترک آبی تاکید کرد.

 «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران و «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، در تماس تلفنی درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه‌ و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ترکیه در آن برهه  بر آمادگی این کشور برای برگزاری هر چه سریع تر هفتمین نشست شورای عالی همکاری‌های راهبردی دوجانبه و برنامه ریزی برای انجام سفر اردوغان رئیس جمهور ترکیه به تهران تاکید کرد.  چاووش اوغلو با اشاره به روابط خوب بین دو کشور همسایه و برادر گفت که پیرو توافق اخیر به عمل آمده، وی پیگیر مسائل محیط زیستی و مدیریت منابع آبی مشترک از طریق نهادهای ذیربط در ترکیه و تداوم برگزاری نشست های کمیته مشترک آب خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 116
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 39
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 6
    این خواسته خودش را باید به گور ببرد.
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 0
      ترکیه
    • قلقلی DK ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      3 4
      تا زمانی که امریکا و دیگر تروریستها در شمال سوریه بودند چرا ایرا ن و روسیه شهامت حتی شلیک یک گلوله را نداشتند الان هم که در شرق سوریه هستند اگر قدرت دارید بسم اله. ترکیه با سه حرکت کار تروریستها را تمام کرد و انهم با سلاحهای بومی الان هم در لیبی برگهای تاریخ امضا میکند در صورتی که شما هم در ارسال جنگندهای روسیه به لیبی شرکت داشتید چون ان جنگنده ها اول در همدان نشستند بعدا به سوریه ولیبی رفتند در ازربایجان هم که نقطه را گذاشت ترکها سوپرایزهای زیادی دارند ازجمله پهباد مسلح اکینجه که قدرت حمل ۱۳۵۰ کیلو سلاح از جمله موشکهای سیر سووم را دارد یعنی قادر است به اندازه اف ۱۶ مهمات حمل کند ترکیه سالانه نزدیک به ۳ میلیارد دلار سلاح صادر میکند و هفت شرکت ترکیه در لیست ۱۰۰ تای اول جهان قرار دارد اگر همه کشور های اسلامی را جمع بکنید ایا قادر هستند در این لیس خود نمایی بکنند البته ما ترکهای ایران با ان کثرت جمعیت به پیشرفت این کشور اسلامی افتخار میکنیم حال اگر چهار تا ارمنی و کرد ضد ترک چهار تا کامنت تحقیر امیز مینویسند بر عظمت کوهی همچون ترکیه اثری نخواهد گذاشت چون انه میدانند که اگر جمعیت خودشان را بسیج بکنند قادر نیستند برگهای تاریخ ما را ورق بزنند وهمه میدانند همین پهنه شیعی هم از ما به همه به ارث رسیده
    • قلقلی DK ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 1
      هنوز در بین ما ایرانیان کینه ونفرت از همسایه ها ومخصوصا عربها وترکها وجوددارد که آقای نویسنده مقاله« خلخالی» با لحن طنز گونه از روابط ترکیه با کشورهای بزعم خودش ترکزبان آشفته وناراحت است که چرا ترکیه با ممالک اطراف ایران،رابطه دارد وچرا از عراق کریدور تجاری میزند،وچرا بعد از چندین نوبت انفجار تروریستی pkk لوله های گاز مجددا تعمیر وبرقرار نمیکند، وچرا در سوریه از حقوق مرزی وامنیت خودش با جدایی طلبان pkkمیجنگد،،،،،،، اگر ایران وایرانی می خواهد هزاران سال با دنیا ومخصوصا با همسایه هایش در صلح وصفا وآرامش زندگی کند ونسلهای سالمی از نظر روحی روانی ببار آورد ،اول بایستی با فرهنگ رضاخانی شوونیستی ودشمنی با اقوام داخلی را خاتمه دهد والا وضعیت روز بروز بدتر وبه مرحله کریز وغیر قابل کنترول خواهد رسید، چطور که زمزمه هایش در میادین ورزشی هم به گوش میرسد، دوم آنکه به حقوق اقلیتهای قومی طبق قانون اساسی را برآورده کند، چون ما چگونه میتوانیم با جمهوری آذربایجان،وترکمنستان،وحتی ترکیه،وکردهای خارج ایران،وعربهای همسایه، رابطه برادری داشته باشیم در صورتیکه هم کیشان وهم نژادان آنها را در ایران از تمام حقوق قومی که هزاران سال برای داشتنش مبارزه کردند وما خیلی راحت از بین ببریم،وهمنژادان آنها هم برای ما احساس دوستی وبرادری کنند ،،،،،گیرم که ملاحظه روابط مارا دارند ولی اصول انسانی واخلاقی ،وحقوق بشر ایجاب میکند که ما حقوق هم میهنان خودمان راحفظ کنیم مخصوصا که در اسلام هم توصیه به این مسایل تاکید شده وما هم سکاندار اسلام هستیم. به نظر من دوستی ایران با آذربایجان که از نظر اشتراکات قومی ومذهبی،وتاریخی از همه ممالک منطقه برایمان مهم وواجب است وموجب خواهد بود که سایر ممالک همسایه دیدشان به ایران عوض شود، وجایگاهمان در منطقه هم تقویت خواهد شد، والا با دشمن تراشی ونژاد پرستی هیچ مملکتی در دنیا پایدارنبوده ونخواهد بود. رضا خان توری تخم نفاق در ایران کاشته که اگر با این وضعیت ادامه یابد امکان دوام کشوری بنام ایران غیر ممکن خواهد بود،چون ما مثل درختی هستیم که از درون می پوسیم، واز کشورهای غریبه مثل چین وروس هم برای ایران دوایی ساخته نیست آنها دنبال منافع خود هستند.ما مجبور هستیم با همسایهامون زندگی کنیم،واز ونزویلایی وامثالهم بر ای ایران چارهای نیست. ما باید با همسایه ها روابط محکم وبرادرانه داشته
    • سید IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      قلقلی پرحرف و کم‌سواد. حذر کن ز نادان ده مرده گوی٫ چو دانا یکی گوی و پروده گوی (بوستان)
  • مرصاد IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 7
    این منافق آمریکایی اسرائیلی را ؛ به این سرزمین مقدس ، راه ندهید !!
    • قلقلی DK ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      3 4
      فرق ما ترکها با فارسها در این است که انها شاهنامه دارند ما تاریخ میسازیم انها حماسه تاریخ ما را میسرایند
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    17 4
    فقط بهش بگین یزید زمان نباش و حق ابه ای اگر به گردنت هست،اب سد رو رها کن یادت باشد که از کودتا نجات یافتی!!!
  • US ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    9 9
    اردوغان خراب کردی بجای پیوستن به امپراطوری باستانی ایران رفتی و نوکری غربی ها رو کردی و برای دوزار سود در پروژه داعش انها شریک شدی و هزاران مردو م نوزاد سر بریده شد و زنان بهدکنیزی بردند در پروژه سد سازی غربی ها برای تجزیه کشورهای بزرگ شرکت کردی، تو زشت ترین نوکر غربی ها هستی
    • قلقلی DK ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 3
      پس حوضه تمدنی این امپراتوری ها که همگی ترک بودند کجاست غزنویان - سلجوقیان - خارزمشاهیان - ایلخانیان -تیموریان - افشاریان - صفویان - قاجاریان - گورانیان - بابریان - مملوکیان و امپراتوری عثمانی اینها فقط درشت هایش بود به خانات و خود مختاری ها کار ندارم مثل اق قویونلوها - قارا قوینلوها - مظفریان و ........
  • US ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 7
    اردوغان خراب کردی بجای پیوستن به امپراطوری باستانی ایران رفتی و نوکری غربی ها رو کردی
    • قلقلی DK ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 2
      نام ایران هم یک نام افسانه است که در شاهنامه امده است و در طول هزار و اندی سال این جغرافی را به این نام نمیشناختند و در زمان رضا پالانی این نام را به خود گرفت ما تورک هستیم یعنی غزنویان - سلجوقیان - خارزمشاهیان - ایلخانیان - تیموریان - افشاریان - صفویان - قاجاریان - مملوکیان - بابریان - گورکانیان - عثمانی و ده ها نام دیگر مگر تاجیکستان قرقیزستان - قزاقستان - ترکمنستان - ازبکستان و از اول نامشان این بوده ما وقتی از نژاد تورک صحبت میکنیم فقط منظور ما فقط تورکیه و ازربایجان نیست ما ده ها خود مختاریس تورک در داخل روسیه داریم در ضمن نام تورکیه هم از زمان اتاتورک در سازمان ملل قید شده
  • ایرانی IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    12 5
    نابودباددشمنان ایران عزیز
  • US ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    12 6
    اردوغان ملتش یعنی ملت بزرگ ایران خیلنت کرده
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      8 6
      اردوغان به تبار ایران اش و به ملتش یعنی ملت بزرگ ایران خیانت کرده
  • US ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    8 8
    اردوغان خیانت کرده
  • US ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    9 9
    اردوغان ملتش یعنی ملت بزرگ ایران خیانت کرده
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    5 7
    آلب ارسلان پرچم ایران را بر قله های قفقاز و آنکارا نصب کرد
    • قلقلی DK ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 3
      شما فارس ها چرا اینقدر در مورد تورک ترکیه منفی مینویسین بس کنید چون اگر با تورک ها در بیافتید همانند برادران همزبان افغانیتان از هواپیماهای آمریکایی آویزون میشید کمی تفکر کنید
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    8 8
    آلب ارسلان یک ایرانی اصیل است زیرا: تورج موسس توران‌ است. تورج پسر دوم شاه فریدون، شاه ایران بود، و آلب ارسلان یک ایرانی اصیل است.
    • قلقلی DK ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      2 2
      بطور خلاصه اگر به حکومت های قبل از پهلوی برگردیم تا زمان عباسیان عرب همگی ترک بودند ولی ایرانهای فارس از روی این تاریخ میپرند و به قبل از اسلام دخول میکنند من تاریخ جغرافی موسوم به ایران را به یک عکاس خانه تشبیه میکنم که از سه قسمت تشکیل شده ، اتاق تاریک ، بخش مرکزی و پیشخوان ،،سومی هم ویترین تاریخ فارسها در اتاق تاریک و ویترین قرار گرفته که قبل از اسلام انها در اتاق تاریک محو شده که مصداق اتاق تاریک و فیل مولانا است که شما حتا خبر دارید و بخش ویترین را هم حکومت پهلوی و حکومت کنونی است شما بارها شنیده اید وقتی که صحبت از تاریخ میشود در ذهن فارسها کورش و داریوش تداعی میشود و کمی هم به رضا پالانی اشاره میکنند یعنی این جماعت چنان گستاخ و جاعل و جاهل هستند که این تاریخ هزار ساله ترکان را مخفی میکنند مثلا به الپ ارسلان سلجوقی ،به تیمور لنگ و،،،، هیچ اشاره نمیکنند و در تاریخ قبل از اسلام خودشان را با روم و یونان قیاس میکنند که اصلا و ابدا قابل قیاس نیستند و شبیه به جوک است به عنوان مثال اگر فارسها یک برگ پوست و کاغذی به ما رو بکنند که در ان نوشته شده باشد دو به علاوه دو میشود چهار من سلولهای خودم را به سلول عجمها تغییر میدهم در صورتی که در یونان قدیم هندسه ،فلسفه منطق و .... تدریس میشده که ما امثال فیثاغورس و... را میشناسیم فارسها میگویند ما جندی شاپور داشتیم ایا این دانشگاه کتابی و یا رساله ای نداشته گیریم ترکها و عربها امدند و سوزاندند و رفتند ما هم قبول میکنیم خوب لااقل اسم یک معلم را به ما معرفی بکنید من در کامنتها قبلی اشاره به تاریخ قبل از اسلام نکرده ام ولی میتوانم به جرات بگویم که ترکها تا کنون قریب به ۱۲۰ امپراتوری ،سلطنت ،پادشاهی ،خانات ، خود مختاری و بیلیک داشتهاند که ملت دومی در جهان وجود ندارد و شما یک سال برای خود مطرح بکنید و جواب انرا فقط بدون انکه به جایی مراجعه بکنید خواهی یافت چه زمانی کلوب مسیحیت و غرب وارد خاور میانه و خاور دور شد
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 5
    / تورج پسر فریدون شاه ایرانی بود / تورج نخستین شاه و پدیدآورنده سرزمین توران بود./ نام مادر تورج، شهرناز بود./
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 5
    وقتی کشور بزرگ توران بدست تورج شاه پسر سوم فریدون شاه، شاه ایرانی تاسیس شد، ترک هنوز درحال متولد شدن از مفولها در سیبری بودند. # آذری ایرانی است آذری ترک نیست
    • قلقلی DK ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 1
      نام ایران هم یک نام افسانه است که در شاهنامه امده است و در طول هزار و اندی سال این جغرافی را به این نام نمیشناختند و در زمان رضا پالانی این نام را به خود گرفت ما تورک هستیم یعنی غزنویان - سلجوقیان - خارزمشاهیان - ایلخانیان - تیموریان - افشاریان - صفویان - قاجاریان - مملوکیان - بابریان - گورکانیان - عثمانی و ده ها نام دیگر مگر تاجیکستان قرقیزستان - قزاقستان - ترکمنستان - ازبکستان و از اول نامشان این بوده ما وقتی از نژاد تورک صحبت میکنیم فقط منظور ما فقط تورکیه و ازربایجان نیست ما ده ها خود مختاریس تورک در داخل روسیه داریم در ضمن نام تورکیه هم از زمان اتاتورک در سازمان ملل قید شده
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 8
    این من هستم تورج شاه، شاه توران شاهزاده ایرانی پسر امپراطور فریدون که ضحاک را کشت
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 5
    منم تورج شاه، شاهِ توران از دل تاریخ به شما جوانان آذربایجان فرمان میدهم که شمشیرهای طلایی اجدادی ایرانی خودتان را با نداشته های ترکان زردپوست عوض نکنید
    • قلقلی DK ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      2 2
      تاریخ حکومت هایی که ایرانی نبوده اند بلکه ایران امروزی یا بخش هایی از ایران امروزی درست مثل ترکیه امروزی ، ترکمنستان امروزی عراق امروزی و سوریه امروزی و ... جزئی از امپراطوری اینان بوده مادها :( التصاقی زبان و بی وارث) هخامنشی ها : فارس ساکن سرزمین پارس که شرق و جنوب ایران فعلی بوده (آنان سرزمین و کشورهای غیر فارس رو در داخل کشور امروزی ما و خارج از آن را فتح کردند ) سلوکی ها :( رومی تبار وجانشینان اسکندر ) اشکانیان :( التصاقی زبان و بی وارث) ساسانی : فارس ( همدوره با دولت ترک خزر در قفقاز و آذربایجان بوده ) حکومت خلفا عمر عثمان علی ( عرب ) بنی امیه ( عرب ) بنی عباس ( عرب ) غزنوی ها ( ترک ) چهار حکومت فارس نیمه مستقل : طاهری صفاری آل بویه ( عربی گو اما فارس تبار بودن) و سامانیان ( فارس تاجیک بودن ) سلجوقیان ( ترک ) خوارزمشاهیان( ترک ) اتابکان ( ترک ) مغولان ( مغول ، مغول ترک نیست ) ایلخانیان ( مغول - ترک ) تیموریان ( ترک ) آق قویونلو ( ترک ) قره قویونلو ( ترک ) صفویان ( ترک ) اشرف افغان ( فارس افغان ) نادر افشار ( ترک ) زندیه ( لر از گویش های فارسی ) قاجار ( ترک ) پهلوی ( از سمت جد پدری گرجستانی تبار و از مادر ترک اما با ایدئولوژی فارسی ) از دو هزار و پانصد سال دولت و تمدن فقط ششصد سال آن متعلق به اتنیک فارس است دولت های ترک دیگری نیز در نقاط دیگر جهان بوده اند شامل : (((امپراطوری گوگ ترک ، دولت هیاطله و ،سیمجوریان ، امارت بخارا ، تغلق شاهیان حکومت قارامانیان، بابریان هند، امپراطوری معظم عثمانی، امپراتوری اردوی زرین( به ترکی آلتین اردو ) ، دولت آوار، امپراطوری خزر، دولت اویغور و دولت قره خان لار امپراطوری هون و دولت هون غربی، امپراطوری هون های اروپا ، هون های سفید و آتیلا خلافت مملوک در مصر، طولونیان، ولگا و پچنگ و تورگش و زنگیان، بحری ها ))) حتی پرچم سه رنگ ایران 🇮🇷 متعلق به قجر است نشان شیر و خورشیدش نشان امپراطوری ترک سلجوقی است وقتی از هویت ایرانی از فرهنگ و آداب رسوم ( مثل سبک ازدواج ، غذا خوردن تعارف کردن غیرت ورزیدن مهمان نوازی و .. )ایرانی صحبت میکنند در اصل از عناصر عربی سخن میگویند فارس کمترین نقش را در تشکیل عنصر ایرانی فرض
    • قلقلی DK ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      2 1
      چرا ایران دوست واقعی ندارد؟ در صورتیکه خیلی از ممالک اورپایی وآسیایی وآفریقایی هستند که برای همدیگر عشق میورزند وخانه یکی هستند، ولی ایران حتی با برادران افغانی وتاجیکیش هم رابطه آنچنان صمیمی ندارند،وبا تمام همسایه ها نوعی دشمنی کریپتو « مخفی» وبا احتیاط کجدار مریز ومجبورا وبرای خالی نبودن عریضه رابطه داریم وبه کسی اطمینان نمیکنیم، یعنی نه به هندی،نه عرب،نه ترک،نه کرد،نه روس........ وحتی روابطی هم که با ارمنیان داریم مصنوعی واز روی بی کسی است در صورتیکه اشتراکات ضعیفی با هم داریم ومخصوصا ارمنیها به سبب بعضی اتفاقات تاریخی ،مثل کوچ اجباری ارامنه وگرجیها به اصفهان ،بنوعی ساختگی ونچسب است،وحتی ارمنیان چون در محاصره آذربایجان وترکیه هستند مجبورند با ایران روابط ساختگی داشته باشند ، ولی سوال وتعجب اینجاست که این تنهایی ایران ناشی از چیست؟ در زمان رضا خان ،چنان به افکار شوونیستی ونژاد پرستی دامن زده شد که مردم ایران را تافته جدا بافته که با مردم منطقه،عربها وترکها ،وافغانه،هندیان،هیچ پیوندی نداشته وندارد وفقط باآلمانها برادر خونی،وجون جونی است بقیه ملتها اکی هستند ودر شان ملت بزرگ اهورایی وآریایی نژاد ،که با آلمانها هم یکی هستند نیستند، واین خودبزرگ بینی ونخوت را چنان به ملت ایران تزریق کردند،که بعد از چهل سال که از واژگونی رژیم پهلوی میگذرد هنوز هم آثارش مشهود ومثل ویروسی به تمام سلولهای بدن ایرانیان اثر کرده ومتاسفانه رژیم اسلامی هم نتنها مبارزه ای با این تفکر شوونیستی نکرد بلکه دانسته یا ندانسته باعث شعله ور شدن این حس خانمانسوز شد،،،،، در صورتیکه کدام عقل سلیمی قبول میکند ایرانی با آلمانی یکی است،اصلا صد سال در هاونی بکوبند باز هم یکی نمیشود، افکار مریض گونه اطرافیان رضا خان که برای خودشیرینی چنین داستانهایی برایش میساختند، ورضاخان هم که بیسواد بود باور می کرد« رضاخان در ۴۷ سالگی خواند ونوشتن آموخت،» لذا چون عوام هم از اینجور خودستایی ها خوشش می آید وبیسواد هم بودند ،تمام گفته های رژیم پهلوی را باجان ودل قبول کردند وهنوز هم خیلی ها خود را آلمانی میدانند،که واقعا مایع تاسف وننگ است که یک ایرانی چقدر به خودش بی اعتماد است که فقط در صورت آلمانی بودن خودش را قبول دارد،
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 5
    تورج نخستین شاه و پدیدآورنده سرزمین توران بود
  • UA ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 1
    جهان مهدی فاطمه،
  • UA ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    8 1
    ایران با فارس فرق دارد
    • قلقلی DK ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 0
      حتماٌ قبول دارید که وجود امپراطوریهای متعدد تورک در ممالک محروسه وامپراطوریهای عثمانی در مرزهای غربی این سرزمینهادر هزاران سال گذشته دلیلی محکم بر متعلق بودن این مناطق به تورکان دارد . تاریخ گواهی می دهد که این امپراطوریها هرگز مانع از سکونت مردمان مهاجر از مناطق مختلف جهان نبود ه اند گسترش دین مبین اسلام توسط اعراب به این سرزمینها باعث گرایش این امپراطوریها وساکنان آن به دین اسلام شدوایشان نیز به نوبه خود این دین را به سرزمینهایی دور تر از حد تصور گسترش دادند.ولی در حین این گسترش ساکنان مناطق فتح شده آزاد بود ه اند به آیین و دین خود باشند وهرگز به زور به قبول دین اسلام مجبور نبودند.به نظر شما اگردرطول بیش از هزارسال حکمرانی تورکان در ممالک محروسه افراد در زبان ،دین ، آیین وغیره آزادنبود حال در این سرزمینها غیر از به شما تورک زبانها شاهد اقوام دیگری بودید ؟ درتمامی این سالها مهاجرت اقوام مختلف به این سرزمینها آزاد بوده است چون اگر غیر ازاین بود حال ما هموطنان پارسی زبان در این کشور نداشتیم ، کورد نداشتیم ، لر نداشتیم ، ارمنی که اصلاٌ نداشتیم .اجداد ما به قدری به نوع بشر ارج می نهادند که حتی به زبان مهاجمان ومهاجران شعر گفته اند (عربی- پارسی ) به خاطر پذیرش دین مبین اسلام اسامی غیراصالت خود اتنخاب کرده وبا انها زندگی مسالمت آمیز داشته اند .
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    3 11
    نهضت بزرگ بازگشت به زبان اجدادی در بین آذری ها شروع شده است. ما آذری ها زبان بیگانه زردپوستی ترکی را کنار میگذاریم وزبان پهلوی و‌فارسی را برمیگردانیم. #آذری آریایی است.
    • آذربایجان جنوبی US ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      11 2
      ما ترکها زبان مادری خود را حفظ می کنیم
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 1
      درست میگی زبان اجدادی ما پهلوی و فارسی بوده برای همینه که همه اسم های باستانی آذربایجان از اسامی فارسی هست مثل بابک خرمدین. یا مثل آذر یامثل همه شاعران باستانی ما فارسی بوده اند مثل جامی بزرگ و مولانا و شمس تبریزی. در ضمن کاملا معلومه آذری با ازبک زردپوست فرق داره و بیشتر شبیه اسپانیایی ها هستیم.
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 0
      وقتی به فارسی و ترکی حرف میزنی نباید بینشان تفاوت قایل بشی چون هم فارسی و ترکی هردو دل دارند بیچاره ها
    • بهمن IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 1
      زبانی که ۶۶ درصد کلماتش عربی.۲۰ درصدش ترکی باشد زبان نیست
    • قلقلی DK ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 0
      نام ایران از زمان رضا قزاق به این جغرافی داده و این اسم را هم از شاهنامه به عاریت گرفته اند وگرنه این جغرافی با اسامی مختلف و به نام سلسله و حاکمیت امپراتوری ترکان حاکم شناخته میشد .و این حاکمان علاوه بر نبوغ نظامی از نبوغ سیاسی فوق العاده ای هم بر خوردار بودن و میدانستند که مداحی و تملق گویی مختص چه کسانی است و از همان قبیله عده ای که طبع شعر و دلقکی را داشتند در اطراف خود جمع میکردند به همین دلیل اشعار فارسی رواج پیدا کرد و چون این زبان علاوه بر الفبای عربی از نظر اوایی و صدایی و بخصوص گرامر به زبان عربی نزدیک است و زبان عربی هم زبان قران است که در مکتب خانه ها رواج داشت و دین اسلام هم دین غالب ان منطقه بود به همین دلیل زبان فارسی که معجونی از زبان عربی . ترکی و دری بود انتخاب شده بود همانطری که سلاطین عثمانی اسلم و امت را مبنای حکومت خود انتخاب کرده بودند نه زبان و ملیت خود را وگرنه زبان دنیای اسلام در حال حاضر ترکی میشد وسول مهم این است که چگونه این ترکان بیابان گرد و چادر نشین توانستند در طول بیش از هزار سال بیش از صد عد امپراتوری. سلطنت . پادشاهی . جمهوریت. خود مختاری . خانات را از دیوار چین تا قلب اروپا و شاخ افریقا را رقم بزنند . عجب چادر نشینان مدرن و با هوشی بودن
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    4 7
    هیچ کس نمیتواند آذری ها را از تمدن بزرگ آریایی یعنی ایران، ایتالیا، هند، انگلیس، آلمان بیرون بکند و وارد زرپوست های ازبک و ترک و قرقیز بکند
    • تورک آذربایجان IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      0 0
      اگر نژادی به نام آریایی هست پس نژادی به نام آلتای هم هست که شامل تورکها ژاپنی ها کره ای ها و مغولهاست در تمام کتابهای تاریخی ژاپنی ها را مغول تبار یا مغولسان می نویسند
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 0
    یاران مهدی فاطمه،
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    6 2
    ایران با فارس فرق دارد
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 2
    ایران یعنی همه پیمان برادری مقدسِ بین یاران جهان مهدی فاطمه،
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 5
    اردوغان به تبار ایران اش و به ملتش یعنی ملت بزرگ ایران خیانت کرده
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 4
    مذهب مردم ترکیه همان مذهب طالبان است.
    • قلقلی DK ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 0
      ما ترکان نژاد خود را با رنگ،چهره،سرزمین،دین، لباس وژن، بسنجیم و عیار گذاری کنیم،ترک بودن یک آرمان والای انسانیست،رسیدن به شهر سیب‌های طلاییست،رسیدن به اوج هستیست،رسیدن به خداست،رسیدن به معنی زندگیست،،،وزبان ترکی را هم خدا مختص بندگانی کرده که لیاقت رسیدن به این معنا را دارند.وسیله شناسایی همدیگر.وتوران بزرگ آن آرمان شهر ترکان،نتنها کوهای اورال التای،کاشغر سمرقند،اورومچی اورمیه،تبریز باکو،استانبول،قازان،لفکوشا،پریشتینه،سرای بوسنا،زنجان،دربند اردبیل،استانه،عشق اباد،کرکوک حلب،بیشکک استانه،مزار شریف بلخ،. است. بلکه از تنگه برینگ در ابتدای مشرق زمین تا تنگه جبل الطارق دراخر غرب اورپا، مسکن ترکان است، لذا دشمنان توران را خداوند آنقدر ضعیف وترسو خلق کرده که بجز ناسزا وبدهنی کاری دیگر بلد نیستند،واین هم نشانه شکست دشمنان در مقابلشان است،که با شنیدن نام ترک روح ضعیفشان تسلیم میشود.ودر طول تاریخ تمام دشمنان ترکان در مقابله با ترکان بجز فرار انتخابی دیگر نداشتند. واگر هم تشابهی در ملتهای مغلوب با ترکان( که کل ملل اسیا،اورپا،وافریقا میباشند) باشد نشانه حکومت هزاران ساله ترکان بر نسل ونژاد مغلوب انهاست،که تا قرن اخیر غلام حلقه بگوش ترکان بودند...وتاریخ با فاصله صد سال دوباره در حال تکرار است.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 6
    پانترک میخواد پای طالبان رو به ایران باز کنه.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 4
    مذهب مردم ترکیه همان مذهب طالبان است. پانترک میخواد پای طالبان رو به ایران باز کنه.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 5
    مذهب مردم ترکیه همان مذهب طالبان است.
  • NL ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 2
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • NL ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 3
    فرات را دوباره بسته اند، هل من ناصر ینصرنی‌
  • NL ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    4 3
    فرات را دوباره بسته اند، هل من ناصر ینصرنی‌ ________ اللهم عجل لولیک الفرج
  • NL ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 1
    ادم دلش برای افغان ها میسوزه،
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      4 1
      افغانستان هم از قوم ازبک و ترک شمالی کشورشان هستند
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    9 1
    افغان فارس باز از گرمای کویر و بی ابی جوش اورده و داره تو توهمش همه رو تنبیه میکنه و برای خودش کشور درست میکنه و ....
    • مجتبی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 0
      هذیان میگی؟؟؟ ،گرد و خاک سد سازی اردوغان بیماران کرده
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      0 0
      تمدن بزرگ آریایی
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      0 0
      از قضا چمش بادامی‌های افغانستانی همان ترک ها و ازبک های‌مال‌افغانستان هستند.‌بسیار شریف هستند و ترک اصیل هستند. درست است فارس نیستند ولی ایرانی‌هستند.‌ترک واقعی چشم بادامی است آذری آریایی است
  • اورهان IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    9 3
    زنده باد رئیس جمهورمان اردوغان،زنده باد زبان تورکی، یاشاسین آذربایجان
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      1 3
      زنده باد کلاس زبان
  • Zenjan US ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 2
    زنده باد رییس جمهور آذربایجان جنوبی جناب اردوغان قدرتمند، زنده باد نام آتاترک کبیر.
    • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      4 2
      فکر کردی اردوغان امقدر احمق هست که امثال توی خائن به وطن را به نوکری خودش بپذیرد؟ کدام احمقی نوکرامش را از بین خائن ها انتهاب میکند؟
  • ایرانی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 3
    ایران راه ندید
  • تبریز US ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 0
    داره میاد
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 1
    داری زور بیخود میزنی
    • قلقلی DK ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      3 0
      ما ترکها تاریخ را تکرار میکنیم صد سال فاصله زمانی کافی بود که دنیای اسلام توسط کلوب مسیحیت و مکتب کمونیست به جگر زلیخا تبدیل شد همگی میدانیم تا صد سال پیش تا ۶۵۰ سال پیشتر دیواری از شمال قفقاز تا جنوب عربستان و فراتر از ان بنام امپراتوری عثمانی بود این طول زمان با این وسعت پارامترهای یک حکومت ایده ال را داشته که احدی از شرق و غرب جرات چپ نگه کردن به منطقه را نداشت از طرف دیگر در جغراف ایران کنو نی هم حاکمان و سلاطین ترک همچون غزنویان سلجوقیان ایلخانیان . تیموریان . افشاریان . صفویان . قاجاریان تا قریب به صد سال پیش حکمرانی کردنددر این میا ن ترکان قبچاق یا همان مملو کیان در مصر و شام و نوادگان تیمور یا همان بابریان و گور کایان را هم فراموش نکنیم و صدها خانات . خود مختاری و بیلیک هم بعد از اسلام رقم زده اند من به قبل از اسلم اشاره نمیکنم حال کسانی حماسه سرایی میکنند ایا قادر هستند جای خود را در تاریخ پیدا کنند فراموش نکنید ترکیه نام یک جغرافی اطلس است ترک مفهومی است ورای این تاریخ و جغرافی شما هر انچه سنگ در دامن دارید به سمت ترکیه شلیک بکنید ولی بدانید که ترکیه فقط از ترکیه عبارت نیست
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    داری زور بیخود میزنی با علم ژنتیک نمیشه جنگید.‌
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    2 4
    کل جمعیت ترکهای جهان نهایتا ۱۷۰میلیون نفر است.
  • قلقلی DK ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    زندگی وگذشته ما نه در افسانه ها بلکه در واقعیتهاست به اندازه کافی داستان ومتون افسانه ای هم داریم که برای بارآوردن فرزندانمان به آنها بازگو میکنیم ولی وقتی حرف واقعیت پیش می آید هم به اندازه کافی دلیل سند ومدرک برای گفته های خود داریم وهم دنیا به تاریخ ترکان واقف است. استعمار تمامی تلاش خود را برای تکه تکه کردن آنها نه از زمان جنگ جهانی اول ، بلکه از زمان صفویه وعثمانی شروع کرده وهنوز هم ادامه می دهد. ولی آنچه مسلم است دشمن در مورد آسیمیله فرهنگی ترکان به طور قطع ویقین شکست خورده است .من خواهش می کنم یک مقایسه کوتاه مابین خودتان وما ترکها ( از آذربایجانی قرقیزی وقزاقی وترکمنی وقشقایی وخراسانی وآنادولو و....) انجام دهید می بینید تمامی ترکهای جهان خود را ترک می دانند ولی خودتان را نگاه کنید شما پارسها نیمی از دنیا را ملک پارس و زیرمجموعه پارسی می دانید ولی هیپکدام آز آنها حتی تاجیک ها و افغانی ها که نزدیک ترین به شما هستند شما را قبول ندارند. پس زیاد به افسانه اعتماد نکنید وبه فکر ساختن تاریخ نباشید چون تاریخ باید اتفاق بیفتد بعد نوشته شود . ان شاللاه بعد از هزار سال شما هم تاریخی هزاروصد ساله خواهید داشت واگر راه درست پیش روید به آن افتخار خواهید کرد مثل ما.
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    پوست خربزه زیر پا ذاشته و سٌرِش دادند
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    اردوغان مغز نخودی
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    ادروغان مغز نخودی
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    می آید.
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    امپراطوری باستانی ایران دوباره زنده شده است. و این امپراطوری جهان را خواهد لرزاند. ---------------
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    ایران با فارس فرق دارد
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    چشم بادامی ها از قوم ازبک و ترک هستند.
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    چشم بادامی های افغانستان هم از قوم ازبک و ترک هستند.
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 2
    هفته پیش نیویورک پست نوشتن: «ایرانیان هر کاری در کشورهای همسایه خود میخواهند انجام میدهند بدون اینکه از کسی اجازه بگیرند. امپراطوری باستانی ایران زنده شده‌است و این امپراطوری جهان را تکان خواهد داد.»
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    امپراطوری باستانی ایران زنده شده‌است و این امپراطوری جهان را تکان خواهد داد.»
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    درست میگی زبان اجدادی ما پهلوی و فارسی بوده برای همینه که همه اسم های باستانی آذربایجان از اسامی فارسی هست مثل بابک خرمدین. یا مثل آذر یامثل همه شاعران باستانی ما فارسی بوده اند مثل جامی بزرگ و مولانا و شمس تبریزی. در ضمن کاملا معلومه آذری با ازبک زردپوست فرق داره و بیشتر شبیه اسپانیایی ها هستیم.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    1 0
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    ترکیه‌ با شخصِ امام‌حسین ع وارد یک‌جنگ شده است.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    ترکیه مثل‌ یزید، فرات را بست
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    ترک های ایران، خوب اون گوشهاتون رو باز کنید شما در برابر فارس ها هیچ راهی ندارید بجز اینکه ما فارس ها و بقیه ایران عاشقتون هستیم و باشیم و خواهیم بود.
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    ما فارس ها و بقیه ایران عاشقتون هستیم و باشیم و خواهیم
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    وقتی ایران جهان بگیرد چه فرقی دارد ایران هخامنشی یا ایرانِ سلجوقی
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 1
    ترک های ایران، خوب اون گوشهاتون رو باز کنید شما در برابر فارس ها هیچ راهی ندارید بجز اینکه ما فارس ها و بقیه ایران عاشقتون هستیم و باشیم و خواهیم بود.
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    رفتم نقشه دریای یونان رودیدم، یونان همه جزیره ها رو برداشته. یک‌جزیره هست چسبیده به ساحل ترکیه که اون روهم یونان برداشته. هر جزیره مثل یک‌ناو هواپیما یر میمونه. _____ ترکیه زورش فقط به ارمنستان ۴میلیونی‌رسیده که اونم در زنگزور قهوه ای شد.
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 0
    رفتم نقشه دریای یونان رودیدم، یونان همه جزیره ها رو برداشته. یک‌جزیره هست چسبیده به ساحل ترکیه که اون روهم یونان برداشته. هر جزیره مثل یک‌ناو هواپیما یر میمونه. _____ ترکیه زورش فقط به ارمنستان ۴میلیونی‌رسیده که اونم در زنگزور قهوه ای شد.
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 1
    از هرکسی که روی شهرش، تبارش و ملیتش تعصب داره دوری کنید. آدمی که رو چیزهایی که هیچ دخالتی در انتخاب اونا نداشته بخواد جدل کنه به درد رفاقت و رفت و آمد نمیخوره. البته پامترک تعصب هم نداره یلکه فقط‌یک نوکره بیعقل‌هست چون امکان مداره ازبک زردپوست‌کنار آذری سفیدپوست‌یک مژاد باشند و زبان راهم که میشه رفت کلاس‌زبان یادگرفت و سرهیچی‌
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 1
    ایران یعنی یک ارمنی در کنار یک آذری در کنار یک فارس برای دفاع از ناموس یک عرب در خوزستان میجنگد. _ ایران کشور خداست. _ اگر نژاد پله اول باشد ایران در نوک قله ی هرم انسانیت ایستاده است.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 2
    پانترک ها حاضرند برای خوشایند اردوغان ناموس آذری را هم بفروشند. همانطور که این خائن های زوزه کش در زمان صفوی به شاه اسماعیل خیانت کردند و ناموس آذری و فارس در تجاوز عثمانی قرار گرفت____ ای مردم تبریز کسی که اکنون زوزه میکشد همان کسی است که به زنان تبریزی پابند زد تا به اسارت عثمانی‌بروند
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 1
    پان عثمانی ها حاضرند برای خوشایند اردوغان ناموس آذری را هم بفروشند. همانطور که این خائن های زوزه کش در زمان صفوی به شاه اسماعیل خیانت کردند و ناموس آذری و فارس در تجاوز عثمانی قرار گرفت____ ای مردم تبریز کسی که اکنون زوزه میکشد همان کسی است که به زنان تبریزی پابند زد تا به اسارت عثمانی‌بروند
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 1
    پان عثمانی ها حاضرند برای خوشایند اردوغان ناموس آذری را هم بفروشند. همانطور که این خائن های زوزه کش در زمان صفوی به شاه اسماعیل خیانت کردند و ناموس آذری و فارس در تجاوز عثمانی قرار گرفت____ ای مردم تبریز کسی که اکنون زوزه میکشد همان کسی است که به زنان تبریزی پابند زد تا به اسارت عثمانی‌بروند
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 1
    ناموس آذری و فارس انقدر بی ارزش نیست که انتقام آن را فراموش کنیم. روزی در کاخ های انکارا بالای سر شما نژادپرستها خواهیم آمد و مجازات خواهید شد.
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 1
    روزی در کاخ های انکارا بالای سر شما نژادپرستها خواهیم آمد و مجازات خواهید شد.
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 2
    انتقام خواهیم گرفت توسط پدر نشد توسط پسر. از پدر نشد از پسر
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 4
    روزی در کاخ های انکارا بالای سر شما نژادپرستها خواهیم آمد و مجازات خواهید شد. انتقام گرفته میشود توسط پدر نشد توسط پسر. از پدر نشد از پسر
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 4
    ناموس آذری و فارس انقدر بی ارزش نیست که انتقام آن را فراموش کنیم. روزی در کاخ های انکارا بالای سر شما نژادپرستها خواهیم آمد و مجازات خواهید شد. انتقام گرفته میشود توسط پدر نشد توسط پسر. از پدر نشد از پسر
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 2
    پدران عثمانی بر مادران آذری و فارس و کرد تجاور میکردند و خانه هایشان را غارت میکردند کسی که پدرش به ناموست تجاوز کرده اصلا مهم نیست هم زبان تو باشد یا خیر بلکه انتقام خون و تجاوز باید از عثمانی و فرزندانش گرفته شود.
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 4
    کشتار عثمانی در آذربایجان یک‌هولوکاست بود......عثمانی تفگ و توپ داشت. خبر رسیده بود بابا آخه عثمانی اروپا رو شکست داده..... ایرانی فقط شمشیر داشتند......... ولی پای ناموس هموطن درمیان بود. شاه عباس همه ایران را فراخواند.... ارتش تشکیل شد......دفاع آغاز شد..... خون ریخته شد خون کرمانی خون خراسانی خون عرب خون کورد خون تورک خون فارس خون آذری ......تا اینکه ناموس آذری در آغوش مادرمان ایران ارامش گرفت.
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 2
    پای ناموس هموطن درمیان بود. شاه عباس همه ایران را فراخواند.... ارتش تشکیل شد......دفاع آغاز شد..... خون ریخته شد خون کرمانی خون خراسانی خون عرب خون کورد خون تورک خون فارس خون آذری ......تا اینکه ناموس آذری در آغوش مادرمان ایران ارامش گرفت.
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 2
    کشتار عثمانی در آذربایجان یک‌هولوکاست بود......عثمانی تفگ و توپ داشت. خبر رسیده بود بابا آخه عثمانی اروپا رو شکست داده..... ایرانی فقط شمشیر داشتند......... ولی پای ناموس هموطن درمیان بود. شاه عباس همه ایران را فراخواند.... ارتش تشکیل شد......دفاع آغاز شد..... خون ریخته شد خون کرمانی خون خراسانی خون عرب خون کورد خون تورک خون فارس خون آذری ......تا اینکه ناموس آذری در آغوش مادرمان ایران ارامش گرفت.
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 2
    کشتار عثمانی در آذربایجان یک‌هولوکاست بود......
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 1
    کشتار عثمانی در آذربایجان یک‌هولوکاست بود......عثمانی تفگ و توپ داشت. خبر رسیده بود بابا آخه عثمانی اروپا رو شکست داده..... ایرانی فقط شمشیر داشتند......... ولی پای ناموس هموطن درمیان بود. شاه عباس همه ایران را فراخواند.... ارتش تشکیل شد......دفاع آغاز شد..... خون ریخته شد خون کرمانی خون خراسانی خون عرب خون کورد خون تورک خون فارس خون آذری ......تا اینکه ناموس آذری در آغوش مادرمان ایران ارامش گرفت.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 1
    کشتار عثمانی در آذربایجان یک‌هولوکاست بود......عثمانی تفگ و توپ داشت. خبر رسیده بود بابا آخه عثمانی اروپا رو شکست داده..... ایرانی فقط شمشیر داشتند......... ولی پای ناموس هموطن درمیان بود. شاه عباس همه ایران را فراخواند.... ارتش تشکیل شد......دفاع آغاز شد..... خون ریخته شد خون کرمانی خون خراسانی خون عرب خون کورد خون تورک خون فارس خون آذری ......تا اینکه ناموس آذری در آغوش مادرمان ایران ارامش گرفت.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 1
    کشتار عثمانی در آذربایجان یک‌هولوکاست بود......عثمانی تفگ و توپ داشت. خبر رسیده بود بابا آخه عثمانی اروپا رو شکست داده..... ایرانی فقط شمشیر داشتند......... ولی پای ناموس هموطن درمیان بود. شاه عباس همه ایران را فراخواند.... ارتش تشکیل شد......دفاع آغاز شد..... خون ریخته شد خون کرمانی خون خراسانی خون عرب خون کورد خون تورک خون فارس خون آذری ......تا اینکه ناموس آذری در آغوش مادرمان ایران ارامش گرفت.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    2 2
    کشتار عثمانی در آذربایجان یک‌هولوکاست بود......عثمانی تفگ و توپ داشت. خبر رسیده بود بابا آخه عثمانی اروپا رو شکست داده..... ایرانی فقط شمشیر داشتند......... ولی پای ناموس هموطن درمیان بود. شاه عباس همه ایران را فراخواند.... ارتش تشکیل شد......دفاع آغاز شد
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    1 4
    قتل عام اذری ها بدست عثمانی یک هولوکاست عظیم است. آنها آذری ها را میکشتند مالشان را میبردند. و تجاوز. تا اینکه به فرمانده ای شاه عباس‌ لشگری از اقوام ایرانی از اصفهان برای نجات آذری ها آمد. ____ لشکر ایران در دفاع از ناموس ایران ناموس آذری جنگیدند 🌹کشته شدند و باز دوباره جمع شدند.🌹 خون ریخته شد 🌹خون ریخته شد 🌹خون اصفهانی آذری کرمانی.🌹آنقدر خون ریخته شد خون ایرانی. 🌹تا بالاخره آذری در چتر امنیت مادرمان ایران قرار گرفت.
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    3 4
    متوهمان کولی عاری رو میبینم خندم میگیره !!!بخدا ی سری عقده ای بی ذات هستید
    • UA ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      3 1
      اگر منظورت از «ما ترک ها» ازبک و قزقیز هست که هم مژاد نیستید اگر منظورت زبان است که برای زبان کسی «ما ها» نمیگه چون اول در ایران کسی وجود نداره فقط ترکی حرف یزنه و همه ۲زبانهدهستند دوما‌زبان رو کیشه رفت کلاس زبان یاد گرفت سوما آذری ترک زبان شده است. ____ از قضا ترک هامذهبچشن مثل مذهب طالبان هستند و خودشون رو با اخوانی ها و طالبان بیشتر همسان میدانند تا شبعیان
    • UA ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      5 0
      زبان ترکی‌را میتوان ۶ماهه یاد گرفت. فکر نمیکنی تو که بخاطر یک کلاس زبان ۶ماهه خودت رو درکنار ازبک و قرقیز زردپوست میگذاری متوهم تر هستی؟
    • UA ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      2 0
      زبان ترکی‌را میتوان ۶ماهه یاد گرفت. فکر نمیکنی تو که بخاطر یک کلاس زبان ۶ماهه خودت رو درکنار ازبک و قرقیز زردپوست میگذاری متوهم تر هستی؟
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    4 2
    توهمات وشعار تحريف وجعل تاریخ وبزرگنمایی..خوراک همیشگی پان‌فارس ها همان‌ پان افعانی ها هست ..جنس موتوری نگیر توهمات داره....
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    ترکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس